Το ΔΕΕ έχει να επιδείξει πλούσια νομολογιακή παραγωγή στο πεδίο της ποιοτικής επιλογής και των λόγων αποκλεισμού των υποψηφίων αναδόχων δημόσιας σύμβασης. Με πρόσφατες, μάλιστα, αποφάσεις του προέβη σε σαφή ενίσχυση της θέσης των εθνικών αναθετουσών αρχών, καθιστώντας τες αποκλειστικώς υπεύθυνες για την τελική αξιολόγηση της αξιοπιστίας των συμμετεχόντων οικονομικών φορέων. Με τη σημαντική απόφαση Infraestruturas de Portugal SA και Futrifer Indústrias Ferroviárias SA κρίθηκε πως ο εθνικός νομοθέτης υποχρεούται να προβλέπει τουλάχιστον την δυνατότητα των αναθετόντων φορέων να περιλαμβάνουν, μεταξύ των κανόνων και των κριτηρίων αποκλεισμού, που εφαρμόζονται στις διαδικασίες σύναψης δημοσίων συμβάσεων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της Οδηγίας 2014/24, τους λόγους αποκλεισμού που απαριθμούνται στο άρθρο 57 παράγραφος 4 αυτής. Επισημαίνεται, πάντως, από τους δικαστές του Λουξεμβούργου ότι η ευρύτατη εκτιμητική εξουσία των αναθετουσών αρχών δεν θα πρέπει να λειτουργεί ως μέσο για την αδικαιολόγητη, κατά το δοκούν, απομάκρυνση από την διαγωνιστική διαδικασία ανεπιθύμητων οικονομικών φορέων, εις βάρος του υγιούς ανταγωνισμού και της ίσης μεταχείρισης των υποψηφίων.