ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΑ Σύνοψη Διαμεσολάβησης ΣτΠ 11/4/2025 Πρόσβαση ατόμου με αναπηρία σε τραπεζικές υπηρεσίες

Εμφάνιση περισσότερων Εμφάνιση λιγότερων Εμφάνιση περισσότερων Εμφάνιση λιγότερων

Περίληψη

Το ζήτημα της διασφάλισης της προσβασιμότητας των ατόμων με αναπηρίες στις τραπεζικές υπηρεσίες εξέτασε ο Συνήγορος του Πολίτη στο πλαίσιο αναφοράς, με την οποία άτομο με κινητική αναπηρία διαμαρτυρήθηκε για δυσχέρειες πρόσβασης που αντιμετωπίζει κατά τις συναλλαγές του με την Εθνική Τράπεζα. Η αναφορά υποβλήθηκε στο Συνήγορο από κοινωνική λειτουργό του Δήμου κατοικίας στο πλαίσιο του προγράμματος «βοήθεια στο σπίτι» και κατ’ εξουσιοδότηση του θιγόμενου προσώπου.

Εμφάνιση περισσότερων Εμφάνιση λιγότερων

Διοικητικό Έγγραφο

Σύνοψη Διαμεσολάβησης
Πρόσβαση ατόμου με αναπηρία σε τραπεζικές υπηρεσίες
Βοηθός Συνήγορος του Πολίτη: Καλλιόπη Λυκοβαρδή
Ειδική επιστήμονας: Ευανθία Στώτη
Απρίλιος 2025
Ίση Μεταχείριση
Το ζήτημα της διασφάλισης της προσβασιμότητας των ατόμων με αναπηρίες στις τραπεζικές υπηρεσίες εξέτασε ο Συνήγορος του Πολίτη στο πλαίσιο αναφοράς, με την οποία άτομο με κινητική αναπηρία διαμαρτυρήθηκε για δυσχέρειες πρόσβασης που αντιμετωπίζει κατά τις συναλλαγές του με την Εθνική Τράπεζα.
Η αναφορά υποβλήθηκε στο Συνήγορο από κοινωνική λειτουργό του Δήμου κατοικίας στο πλαίσιο του προγράμματος «βοήθεια στο σπίτι» και κατ’ εξουσιοδότηση του θιγόμενου προσώπου.
Στο πλαίσιο διερεύνησης της υπόθεσης, ο Συνήγορος απευθύνθηκε εγγράφως προς την Εθνική Τράπεζα εστιάζοντας στην αναγκαιότητα για τη διαμόρφωση ελάχιστων προτύπων για τη διασφάλιση της προσβασιμότητας των ατόμων με αναπηρίες στις τραπεζικές υπηρεσίες, ως μέτρο εύλογων προσαρμογών για την επίτευξη μιας πραγματικής ισότητας. Ο Συνήγορος με το έγγραφό του καταδεικνύει τη σημασία που έχει η διασφάλιση ευχερούς πρόσβασης σε ηλεκτρονικές ή εξ αποστάσεως τραπεζικές υπηρεσίες, δεδομένου ότι η ηλεκτρονική εξυπηρέτηση αποτελεί κατεξοχήν μέσο διευκόλυνσης των συναλλασσόμενων με αναπηρία.
H Εθνική Τράπεζα ανταποκρινόμενη ενημέρωσε εγγράφως τον Συνήγορο ότι έχει υιοθετήσει σχετικές οδηγίες για την εξυπηρέτηση των ευπαθών ομάδων του πληθυσμού και ότι θα καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια για την εξεύρεση της βέλτιστης δυνατής λύσης για την ικανοποίηση του αιτήματος του αναφερόμενου. Στη συνέχεια, ο Συνήγορος ενημερώθηκε ότι τελικά, μετά την παρέμβαση της Αρχής, το πρόβλημα διευθετήθηκε.
anchor link
Εγγραφήκατε επιτυχώς στο newsletter!
Η εγγραφή στο newsletter απέτυχε. Παρακαλώ δοκιμάστε αργότερα.
Αρθρογραφία, Νομολογία ή Σχόλια | Άμεση ανάρτηση | Επώνυμη ή ανώνυμη | Προβολή σε χιλιάδες χρήστες σε όλη την Ελλάδα