ΕΣΠΑ. Πρόγραμμα “Μεταποίηση στις Νέες Συνθήκες” του Επιχειρησιακού Προγράμματος Ανταγωνιστικότητα και Επιχειρηματικότητα (ΕΠΑΕ) του ΕΣΠΑ 2007-2013. Κανονιστικό πλαίσιο. Κανονισμοί ΕΕ σχετικά με τους δημοσιονομικούς κανόνες που εφαρμόζονται στον γενικό προϋπολογισμό της Ένωσης. Ευθύνη των κρατών μελών για την υλοποίηση των συγχρηματοδοτούμενων από τα διαρθρωτικά Ταμεία της ΕΕ πράξεων, οι οποίες εντάσσονται στα εγκεκριμένα επιχειρησιακά προγράμματα, καθώς και για τον έλεγχό τους. Εθνικό σύστημα διαχείρισης και ελέγχου. Πρόβλεψη επιβολής του διοικητικού μέτρου της δημοσιονομικής διόρθωσης εις βάρος του δικαιούχου, εάν διαπιστωθεί “παρατυπία” αποδιδόμενη σε αυτόν, καθώς και ανάκτηση του αχρεωστήτως ή παρανόμως καταβληθέντος ποσού. Οι διαχειριστές πόρων της ΕΕ θεωρούνται δημόσιοι υπόλογοι και υπόκεινται στις σχετικές διατάξεις. Διαχειριστές των διατιθέμενων πόρων της ΕΕ, όπως και εθνικών πόρων, στο πλαίσιο των επιχειρησιακών προγραμμάτων του ΕΣΠΑ προγραμματικής περιόδου 2007-2013, είναι οι οριζόμενες από το κράτος μέλος ως αρμόδιες για τη διαχείριση των πόρων αυτών αρχές. Οι τελικοί δικαιούχοι ενισχύσεων προερχομένων από τον προϋπολογισμό της ΕΕ δεν αποτελούν διαχειριστές πόρων της ΕΕ. Δικαιοδοσία Ελεγκτικού Συνεδρίου. Έννοια υπολόγου. Δεν εξομοιώνεται με δημόσιο υπόλογο κάθε λήπτης οικονομικών παροχών από δημόσιους πόρους, εκ μόνου του λόγου ότι υπόκειται σε δημόσιο έλεγχο κατά τη διάθεση των παροχών που έλαβε.. Δεν αποτελεί καταλογισμό σε βάρος δημοσίου υπολόγου ο καταλογισμός εις βάρος του δικαιούχου-λήπτη της ενίσχυσης ορισμένου ποσού ως αχρεωστήτως ή παρανόμως καταβληθέντος, οι δε σχετικές πράξεις δεν αποτελούν πράξεις ελέγχου λογαριασμών δημοσίου υπολόγου και δεν ανήκουν στη δικαιοδοσία του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Επιβολή δημοσιονομικής διόρθωσης σε βάρος επιχορηγηθείσας εταιρείας για ποσό το οποίο κρίθηκε ως μη επιλέξιμη δαπάνη και απόφαση ανάκτησης αχρεωστήτως καταβληθέντος ποσού λόγω μη εμπρόθεσμης υλοποίησης και ολοκλήρωσης της επένδυσης. Υποκείμενες στη δικαιοδοσία του Συμβουλίου της Επικρατείας και όχι του Ελεγκτικού Συνεδρίου οι προσβαλλόμενες πράξεις. Δεν ανακύπτει ζήτημα παραπομπής της υπόθεσης στο ΑΕΔ, στο οποίο εισάγονται μόνο αμφισβητήσεις σχετικές με την έννοια διατάξεων τυπικών νόμων και όχι αμφισβητήσεις σχετικές με την έννοια συνταγματικών διατάξεων, η κρίση δε περί της φύσεως της διαφοράς ως κριτηρίου για τη διάκριση της δικαιοδοσίας των δικαστηρίων δεν εξαρτάται από την ερμηνεία του νόμου, αλλά ανάγεται στο ίδιο το Σύνταγμα. Επιλύει το παραπεμφθέν ζήτημα. Αναπέμπει προς περαιτέρω εκδίκαση.