Η κρινόμενη αίτηση ακύρωσης και αναστολής αφορά σε απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, η οποία εκδόθηκε σε συμμόρφωση με απόφαση της Ενιαίας Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων (Ε.Α.ΔΗ.ΣΥ.) που είχε ακυρώσει προηγούμενο όρο της προκήρυξης δημόσιου διαγωνισμού για την εξυπηρέτηση θαλάσσιων δρομολογιακών γραμμών. Ο εν λόγω όρος εξίσωνε τα πλοία ηλικίας άνω των 24 ετών, χωρίς να δίνει προβάδισμα στο νεότερο πλοίο, κάτι που η Ε.Α.ΔΗ.ΣΥ. είχε κρίνει ως παραβίαση των αρχών της αναλογικότητας, της διαφάνειας και του υγιούς ανταγωνισμού.
Ωστόσο, το Συμβούλιο της Επικρατείας με την απόφαση 515/2024 ακύρωσε την απόφαση της Ε.Α.ΔΗ.ΣΥ., κρίνοντας ότι η αναθέτουσα αρχή έχει ευρεία διακριτική ευχέρεια στη διαμόρφωση των κριτηρίων ανάθεσης. Κατόπιν αυτής της ακύρωσης, η προσβαλλόμενη απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας, η οποία βασίστηκε στην ακυρωθείσα απόφαση της Ε.Α.ΔΗ.ΣΥ., απώλεσε το νόμιμο έρεισμά της. Περαιτέρω, το Δικαστήριο έκρινε παραδεκτή την άσκηση της αίτησης ακυρώσεως και αναστολής εκτελέσεως χωρίς προηγούμενη άσκηση προδικαστικής προσφυγής, καθώς το ζήτημα της νομιμότητας του επίδικου όρου είχε ήδη αποτελέσει αντικείμενο διοικητικής προδικασίας. Ως εκ τούτου, το Δικαστήριο δέχθηκε την αίτηση ακύρωσης και αναστολής της αιτούσας εταιρείας και ακύρωσε την προσβληθείσα απόφαση της αναθέτουσας αρχής.