Περίληψη

Προστασία Περιβάλλοντος. Ανανέωση έγκρισης περιβαλλοντικών όρων. Πότε δεν απαιτείται τήρηση της διαδικασίας που προβλέπεται κατά νόμο για την αρχική έγκριση. Κριτήρια, στα οποία πρέπει να αναφέρεται η σχετική πράξη της διοίκησης για την πληρότητα της αιτιολογίας της – μέχρι την έκδοση της ΚΥΑ που προβλέπει στην εξουσιοδοτική διάταξη της παραγράφου 10β του νέου άρθρου 4 του Ν. 1650/1986. Χρόνος, κατά τον οποίο δύναται να εκδοθεί η πράξη ανανέωσης. Ατμοηλεκτρικοί Σταθμοί (ΑΗΣ). Έννομο συμφέρον της Περιφέρειας, στην περιφέρεια της οποίας είναι εγκατεστημένη μονάδα, προς άσκηση αιτήσεως ακυρώσεως κατά της σχετικής έγκρισης περιβαλλοντικών όρων. Κρίση ότι η προσβαλλόμενη απόφαση δεν συνιστά νέα ΑΕΠΟ, ώστε να τίθεται ζήτημα εξ υπαρχής τήρησης της διαδικασίας περιβαλλοντικής αδειοδότησης. Η πάροδος διαστήματος 4 και πλέον ετών από τη λήξη της αρχικής ΑΕΠΟ δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι υπερβαίνει το εύλογο, κατέστησε ανεπίκαιρα τα δεδομένα, επί των οποίων εκδόθηκε η προσβαλλόμενη πράξη. Αιτιολογημένη η κρίση της προσβαλλόμενης αποφάσεως ότι δεν επέρχονται ουσιώδεις, επί το δυσμενέστερον, διαφοροποιήσεις σε σχέση με τις επιπτώσεις στο περιβάλλον (ως προς τα υγρά απόβλητα, τα εκλυόμενα αέρια, τον κονιορτό, κλπ). Απαράδεκτοι οι ακυρωτικοί λόγοι, με τους οποίους η αιτούσα αμφισβητεί τη νομιμότητα των ρυθμίσεων – παραμέτρων λειτουργίας του ΑΗΣ - της προσβαλλόμενης αποφάσεως, διότι κατ’ ουσίαν στρέφονται κατά της αρχικής πράξεως, η νομιμότητα της οποίας, όμως, δεν μπορεί να ελεγχθεί παρεμπιπτόντως. Ν. 1650/1986. Μη συμμετοχή με γνωμοδοτική αρμοδιότητα των οτα α΄ βαθμού στη διαδικασία περιβαλλοντικής αδειοδότησης έργων ή δραστηριοτήτων Α΄ κατηγορίας, όπως εν προκειμένω. Στην περίπτωση της ανανέωσης περιβαλλοντικών όρων δεν απαιτείται η τήρηση της διαδικασίας περιβαλλοντικής αδειοδότησης, η οποία περιλαμβάνει τη γνωμοδότηση των αρμοδίων φορέων και υπηρεσιών επί της σχετικής Μ.Π.Ε. και τη δημοσιοποίηση αυτής προς ενημέρωση του κοινού, εφόσον δεν επέρχονται ουσιαστικές διαφοροποιήσεις ως προς τις επιπτώσεις του έργου ή της δραστηριότητας στο περιβάλλον. Αναφορά στις διατάξεις για την πρόσβαση σε πληροφορίες, τη συμμετοχή του κοινού στη λήψη αποφάσεων, καθώς και την πρόσβαση στη δικαιοσύνη για περιβαλλοντικά θέματα. Μη εφαρμογή εν προκειμένω των διατάξεων του άρθρου 19 του ν. 4014/2011, καθώς και των περ. α΄, β΄ και γ΄ της παρ. 1 του άρθρου 15 της οδηγίας 2008/1. η ΔΕΗ Α.Ε. δεν ζήτησε, στο πλαίσιο της ανανέωσης των περιβαλλοντικών όρων του επίδικου ΑΗΣ, την υπαγωγή στις διατάξεις του ν. 4014/2011, απορριπτέος ο λόγος ακυρώσεως ότι δεν ζητήθηκε η γνώμη της δασικής υπηρεσίας. Η άντληση και χρήση νερού για την ψύξη των κυκλωμάτων του ΑΗΣ και την παραγωγή ατμού, η οποία είναι σύμφυτη με τη λειτουργία κάθε ατμοηλεκτρικού σταθμού, δεν συνιστά έργο διαχείρισης και αξιοποίησης των υδατικών πόρων και δεν εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής της οδηγίας 2000/60, ώστε να απαιτείται η προηγούμενη εκπόνηση των σχεδίων διαχείρισης των λεκανών απορροής και η ένταξη του έργου αυτού στον προγραμματισμό διαχείρισης υδάτων σε επίπεδο εθνικό και περιφερειακό. Η άδεια χρήσης νερού δεν αποτελεί προϋπόθεση για την έκδοση ΑΕΠΟ, αντιθέτως έπεται αυτής. Η αναφορά σε μηνιαία όρια εκπομπών δεν είναι κατ’ αρχήν δεσμευτική, εφόσον είναι δυνατή η υπέρβασή τους, αρκεί να τηρούνται τα όρια του ΕΣΜΕ. Απορρίπτει αίτηση ακυρώσεως.

Εμφάνιση περισσότερων Εμφάνιση λιγότερων