Περίληψη

Πολεοδομία. Αίτηση ακυρώσεως κατά προεδρικού διατάγματος περί καθορισμού χρήσεων γης και όρων και περιορισμών δόμησης στην εκτός σχεδίου και εκτός ορίων οικισμών προ του έτους 1923 ευρύτερη περιοχή των Μεσογείων που βρίσκεται εντός ΖΟΕ. Έννομο συμφέρον της οικείας νομαρχιακής αυτοδιοίκησης προς άσκηση της αιτήσεως, εφόσον αυτή ισχυρίζεται ότι οι προσβαλλόμενες ρυθμίσεις επιφέρουν επιδείνωση στο φυσικό, πολιτιστικό και οικιστικό περιβάλλον της περιφέρειας. Έννομο συμφέρον προς άσκηση παρέμβασης από ιδιοκτήτρια κτήματος, η περιοχή του οποίου υπάγεται στην επίδικη ρύθμιση. Δεν απαιτείται συνυπογραφή του προσβαλλόμενου ΠΔ από τον Υπουργό Ανάπτυξης. Αρχές που πρέπει να διέπουν τις ρυθμίσεις χωροταξικού ή πολεοδομικού χαρακτήρα. Σκοπός του προσβαλλόμενου ΠΔ. Αβάσιμος ο λόγος ακυρώσεως ότι το προσβαλλόμενο διάταγμα εκδόθηκε κατά παράβαση του άρθρου 24 του Συντάγματος, των προβλέψεων και κατευθύνσεων του Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθηνών που εγκρίθηκε με το ν. 1515/1985, αλλά και των διατάξεων του ν. 2742/1999. Δεν παραγνωρόζνται οι νεότερες οικιστικές ανάγκες που προέκυψαν από την υπέρμετρη αύξηση του πληθυσμού της ευρύτερης περιοχής τα τελευταία χρόνια, ιδίως μετά τη λειτουργία του νέου αεροδρομίου. Νόμιμος ο χαρακτηρισμός περιοχής, που στο παρελθόν είχε χαρακτηριστεί ως γεωργική υψηλής παραγωγικότητας, ως ζώνης εγκαταστάσεων του δευτερογενούς και τριτογενούς τομέα. Συνάδει με τις κείμενες διατάξεις ο καθορισμός επιτρεπόμενων χρήσεων αναγόμενων σε παραγωγικές δραστηριότητες του πρωτογενούς, δευτερογενούς ή τριτογενούς τομέα, σε περιοχές που έχουν χαρακτηρισθεί ως Ζ.Ο.Ε. Οι ρυθμίσεις του προσβαλλόμενου διατάγματος δεν έρχονται σε αντίθεση προς τους στόχους και τις κατευθύνσεις του Ρ.Σ.Α. Ο καθορισμός όρων δομήσεως και περιορισμών χρήσεων γης αυστηρότερων από τους θεσπιζομένους με το Γ.Π.Σ., εντασσόμενος σε χωροταξικού χαρακτήρα ρύθμιση που καλύπτει ευρύτερη περιοχή, ερείδεται νομίμως στον Κώδικα Βασικής Πολεοδομικής Νομοθεσίας και δεν υπόκειται στον χρονικό περιορισμό της πενταετίας που θεσπίζεται για την τροποποίηση του Γ.Π.Σ. Η έννοια των μη ιδιαιτέρως οχλουσών εγκαταστάσεων δεν ταυτίζεται πάντως με εκείνη των εγκαταστάσεων μέσης όχλησης. Δεν απαιτείται πρόβλεψη χώρων για την εγκατάσταση νοσοκομείων. Νόμιμο το έρεισμα διάταξης του προσβαλλόμενου πδ που καταργεί την αρμοδιότητα του Υπουργού Ανάπτυξης και περιορίζει τη σχετική γνωμοδοτική αρμοδιότητα του οικείου Νομαρχιακού Συμβουλίου επί θεμάτων χωροθέτησης εγκαταστάσεων διαχείρισης απορριμμάτων καθώς και σταθμών μεταφόρτωσης και μονάδων ανακύκλωσης απορριμμάτων. Νόμιμη η προβλεπόμενη προσμέτρηση του στεγασμένου χώρου στάθμευσης αυτοκινήτων και του χώρου του υπογείου στο συντελεστή δόμησης και στη συνολική επιφάνεια ορόφων. Μη νόμιμη, όμως, η παροχή στις νομίμως υφιστάμενες κατά τη δημοσίευση του διατάγματος βιομηχανίες της δυνατότητας να συνεχίσουν να λειτουργούν χωρίς χρονικό περιορισμό. Δεκτή εν μέρει η αίτηση ακυρώσεως. Σύνταγμα. Ζ΄ Αναθεώρηση. Προστασία περιβάλλοντος. Ανεπίτρεπτες ρυθμίσεις και μέτρα που επιφέρουν επιδείνωση των όρων διαβίωσης και υποβάθμιση του φυσικού ή του προβλεπόμενου από την ισχύουσα πολεοδομική νομοθεσία οικιστικού περιβάλλοντος. Ακυρωτικός έλεγχος της τήρησης της συνταγματικής επιταγής με βάση τα διδάγματα της κοινής πείρας. Όροι για τη θέσπιση περιορισμών στο δικαίωμα της ιδιοκτησίας. Θεμιτός ο καθορισμός Ζωνών Οικιστικού Ελέγχου. Η θέσπιση περιορισμών δόμησης και χρήσεων γης σε εκτός σχεδίου περιοχές που εμπίπτουν στα όρια του Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθηνών είναι σύμφωνη προς τους κατά τις διατάξεις του ν. 1515/1985 βασικούς σκοπούς του ρυθμιστικού αυτού σχεδίου, στους οποίους περιλαμβάνεται η ανάσχεση της οικιστικής εξάπλωσης της πόλεως των Αθηνών.

Εμφάνιση περισσότερων Εμφάνιση λιγότερων